Hans Christian Andersen - Baśnie

Baśnie Hansa Christiana Andersena zna chyba każdy i chyba każdy miał okazję wysłuchać w dzieciństwie chociaż jednej czytanej przez rodziców. Nikomu nie jest obca Dziewczynka z zapałkami, Brzydkie kaczątko, Calineczka czy Mała syrenka. Każda z tych baśni ma swój przekaz i zawartą w sobie magię, której chętnie poddają się najmłodsi. Sama byłam takim dzieckiem i miałam swój własny egzemplarz, do którego chętnie wracałam. Potem wyrosłam i tylko pojedyncze historie utknęły mi w głowie, ale teraz dzięki uprzejmości wydawnictwa Dragon mogłam je sobie odświeżyć i zapoznać się z tymi, których nie pamiętałam. Niektóre nie jestem pewna, patrząc na nie już z dorosłego punktu widzenia, czy są przeznaczone dla dzieci. Osobiście chyba wstrzymałabym się z ich czytaniem dziecku, ale jest to kwestia indywidualnego podejścia, ale też faktu, że dzieci rozumieją wiele rzeczy inaczej i nie patrzą na treść aż tak szczegółowo jak dorośli. Najważniejsze jest jednak to, że te baśnie potrafią rozbawić, zmusić do rozmyślania ale też wzruszyć i przede wszystkim pouczyć, pokazując że są w życiu wartości, których warto się trzymać. 

Wydawnictwo Dragon przygotowało dla nas najnowsze, przepiękne wydanie zbioru tych wszystkich Baśni. Książka ma rozmiar A4, posiada twardą oprawę, która jest bardzo przyjemna w dotyku za sprawą wypełnienia z gąbki. Jakby tego było mało, okładka to zaledwie wstęp do jeszcze bardziej zachwycającego środka. Widać, że wydawnictwo chciało dostarczyć czytelnikom naprawdę dopracowane wydanie, którego strony będą bez końca zachwycać swoją zawartością. Każda z nich ma cudowne zdobienia, a lekturę urozmaicają przepiękne rysunku duńskiego pisarza. Nie można niczego zarzucić również czcionce, gdyż ta jest duża i bardzo czytelna, więc nawet dzieci nie będą miały problemu z tym, by zapoznawać się z kolejnymi baśniami autora. Warto również zauważyć, że mimo swoich rozmiarów i faktu, że mówimy tu o przeszło 600 stronach, książka wcale nie jest ciężka i okazuje się być bardzo poręczna, kiedy brnie się przez kolejne strony. 

Jeśli więc planujecie kupić najmłodszym w ramach prezentu mikołajkowego bądź na nadchodzące święta jakąś książkę, warto zastanowić się nad tą konkretną pozycją, bo jest naprawdę wspaniała i nawet ja, mimo że już dawno wyrosłam z tego typu literatury, nie mogę się przestać zachwycać tym najnowszym wydaniem Baśni, które znajdziecie na fabulo.com.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

WRZESIEŃ Z KINGIEM: Smętarz dla zwierzaków (1989)

Alice Broadway - Tusz

Wojciech Kulawski - Syryjska legenda