J. Harrow - Nieodpowiednia dziewczyna


        "Nieodpowiednia dziewczyna" to zdecydowanie książka z tych, które najbardziej trafiają w moje gusta i chciałam na wstępie bardzo podziękować wydawnictwu Zysk za możliwość zapoznania się z tym tytułem.

        Pochłonęłam ją w zaledwie dwa popołudnia. Każda kolejna strona sprawiała, że ciężko było mi się oderwać od lektury i brnęłam przez kolejne rozdziały z zaciekawieniem odczuwanym względem tego, jak potoczą się losy głównych bohaterów Eve i Daniela, których drogi splótł ze sobą los. Bardzo spodobał mi się motyw przeprowadzki i odnalezionego pamiętnika, który długi czas zalegał w szafie, by ostatecznie przypomnieć o sobie w najmniej oczekiwanym momencie. Kolejnym plusem w moim odczuciu jest to, że autorka postawiła na odwrócone role. Tym razem nie mamy do czynienia z romansem, gdzie facet ma miano typowego bad boya, a dziewczyna podchodzi z dobrego domu. Wręcz przeciwnie, to Daniel jest tą lepszą połówką w tym duecie. Wykształcony, mający dobrą pracę, rodzinę której nie może niczego zarzucić. Jest również dobrze wychowany i tak naprawdę życie miał usłane różami. Inaczej ma się kwestia Eve, która przeszła w swoim życiu wiele, co wpłynęło na jej charakter, podejście do wielu spraw jak i zaufanie do innych osób, a przede wszystkim mężczyzn, którym nie ufa i z którymi nie łączą jej głębsze relacje. 

        Całość czytało się naprawdę przyjemnie. Mimo tego, że było poruszonych wiele ciężkich tematów związanych z życiem Eve, J. Harrow ma naprawdę świetny styl i potrafi odzwierciedlić odczucia bohaterów względem poszczególnych doświadczeń. W tej książce znajduje się wszystko. Tematy związane z uczuciami, dobry romans, ale i kwestie życiowe, które nie są jedynie tłem dla poszczególnych wydarzeń, ale istotną częścią całej historii. Dzięki temu łatwo jest obdarzyć bohaterów sympatią, aczkolwiek jeśli o nich chodzi, Daniel momentami zachowywał się nie jak dorosły facet, ale dziecko. Podstępy do jakich się posuwał nie mogę powiedzieć, że przypadły mi do gustu, bo kiedy wiedział jak wyglądało życie Eve na długo przed tym jak się poznali, wydaje mi się, że powinien być bardziej rozgarnięty pod pewnymi względami. Eve zaś naprawdę polubiłam. Dziewczyna wie jak sobie w życiu radzić, a pod maską wytatuowanej, stanowczej i chłodnej dziewczyny, kryje się taka, która jak każdy chce w końcu zaznać normalności i szczęścia, na które zdecydowanie zasługuje. 

            Podsumowując, jest to książka godna polecenia nie tylko dla osób, które lubią romanse, ale także książki obyczajowe. Wszystko co przedstawia autorka, tworzy jedną spójną całość i pozwala miło spędzić czas. Ja osobiście z pewnością sięgnę po drugi tytuł J.Harrow i coś czuję, że polubię się na dobre z twórczością autorki.



 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

WRZESIEŃ Z KINGIEM: Smętarz dla zwierzaków (1989)

Alice Broadway - Tusz

Wojciech Kulawski - Syryjska legenda