RECENZJA PRZEDPREMIEROWA CZĘŚĆ 3: Antologia Mafijna - Prawo mafii


 

J.B. Grajda - Kwestia wyboru

        "Kwestia wyboru" to kolejna z historii, która w pełni do mnie trafiła i całkowicie się w nią wciągnęłam, nie odrywając nawet na moment. Autorka ma bardzo fajne i przyjemne dla czytelnika pióro, które w stu procentach wpisuje się w moje gusta. Na plus zdecydowanie zasługuje również to w jaki sposób przedstawia głównych bohaterów. Podoba mi się to, że również zdecydowała się umieścić akcję w naszym kraju. Jest to naprawdę dobra odmiana od książek, gdzie wszystko toczy się za granicą. Jeżeli chodzi o zakończenie, to zaskakuje. Zwroty akcji, jakie wplotła J.B. Grajda w swoje opowiadanie, naprawdę wzbudzają emocje. Reasumując, widzę tu tak wiele plusów, że jest to autorka, której twórczość również, prędzej czy później wpadnie w moje ręce. 


Aniela Wilk - Kurt

        "Kurt" był historią, która szczerze mnie zaintrygowała. Pomysł na te opowiadanie przemówił do mnie w stu procentach. Bardzo spodobało mi się to, że autorka zdecydowała się na przedstawienie nam dwóch postaci, z dwóch pozornie różnych światów. Pokazała, że przeciwieństwa się przyciągają, ale jednocześnie wzbudzała niepewność co do tego, jak potoczy się "Kurt". Ostatecznie po przeczytaniu całości, jestem zaintrygowana na tyle, że podobnie jak w wielu innych opowiadaniach, chętnie zapoznałabym się z tymi bohaterami z nieco szerszej perspektywy. Chciałabym poczytać o tym jak zaczęło się przestępcze życie Kurta, o tym jak urocza pani psycholog wdała się z nim we współpracę i jak potoczyły się ich losy po tym, co mamy okazję przeczytać w tym opowiadaniu. A zakończenie jest takie, że naprawdę czuje się niedosyt i chce się jeszcze kilku, nawet kilkunastu stron, bo po głowie chodzi jedno pytanie "Co dalej?". Tego nie wiemy, niemniej był to naprawdę miło spędzony czas, nad historią mroczną, która opiera się na psychologicznej wymianie zdań, a momentami zaskakuje. 


E. Raj - Kto igra z ogniem

        Na sam koniec, otrzymujemy naprawdę świetne opowiadanie E.Raj - "Kto igra z ogniem". Te przypadło mi do gustu nie tylko przez wzgląd na ciekawą fabułę i dialogi, ale również za sprawą tego, że autorka postanowiła uraczyć czytelnika kilkoma smaczkami. Mamy tam nawiązanie do rodu Lannisterów, z doskonale wszystkim znanej Gry o tron, jest również kwestia tego, że można się zainteresować czymś nowym po lekturze, a mianowicie kinezyką, o której wcześniej nie słyszałam wiele, ale na pewno sobie więcej na ten temat poczytam. Takich ciekawostek jest dużo więcej, a co najważniejsze są one dodatkowo opisane na dole danej strony, co pozwala w pełni wczuć się w klimat tej konkretnej historii, bez poczucia, że coś jest dla nas niezrozumiałe. Jestem więc jak najbardziej na tak i tym samym zapisuję sobie, że muszę się kiedyś rozejrzeć za jakąś historią w bardziej obszernej formie, która wyszła spod pióra autorki.



PODSUMOWANIE

Te trzy dni recenzji, nie mogą obejść się bez ogólnego podsumowania. Nie jestem osobą, która sięga po antologie często. Wręcz przeciwnie unikam ich, bo preferuję historie bardziej rozbudowane, nad którymi mogę spędzić długie godziny, by móc się nie tylko związać z bohaterami, ale i odczuć więcej emocji w związku z ich perypetiami. W życiu w ręce miałam tylko jedną antologię. Na kolejne nie potrafiłam się skusić, jednak Prawo Mafii okazało się książką, której nie potrafiłam przepuścić i przyznam szczerze, że nie żałuję, bo w tej książce dostrzegłam szansę na to, by zapoznać się z piórem autorek, których twórczości nie miałam okazji jeszcze czytać. Co ważne, przyznam, że spośród wszystkich jedenastu pań, znam doskonale książki tylko i wyłącznie Kasi Haner. Książki pozostałych autorek przewijały mi się tu i tam, nie raz i nie dwa, jednak patrząc na to jak obszerny jest rynek wydawniczy, ciągle było mi z nimi nie po drodze. Teraz jednak czuję się zachęcona do tego, by w końcu sięgnąć po poszczególne książki. A Wy jeśli zastanawiacie się nad tym tytułem, który ma swoją premierę już jutro czyli 10 lutego, śmiało po niego sięgnijcie bo dostarcza nam kilku godzin naprawdę świetnej zabawy, pełnej najróżniejszych emocji! 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

WRZESIEŃ Z KINGIEM: Smętarz dla zwierzaków (1989)

Alice Broadway - Tusz

Wojciech Kulawski - Syryjska legenda